10/31/11

Meet the Marxists Behind the Curtain

By: Terresa Monroe-Hamilton

One look at the backers of Occupy Wall Street and you notice it is composed of Communists, Socialists, radicals, unions and Islamists. Zombie has a new post up that exposes who is behind the funding and support of the movement and it is very enlightening.

Please go read the whole post, but I want to summarize for you Zombie’s list and some that I will add to it:

  • ACCE (Alliance of Californians for Community Empowerment)
  • ACORN
  • Adbusters
  • Adriel Nation (wiredtoshare.com)
  • AFL-CIO
  • Al Gore
  • ALIGN (Alliance for a Greater New York)
  • Alliance for a Just Society
  • Alliance for Global Justice
  • Al Sharpton
  • American Nazi Party
  • Anonymous
  • ANSWER
  • Ayatollah Khamenei, Supreme Leader of Iran
  • Barack Obama
  • Barney Frank
  • Ben and Jerry’s
  • Bernie Sanders
  • Black Panthers (original)
  • Blue America
  • CAIR
  • Citizen Action of New York
  • Code Pink
  • Colorado Progressive Coalition
  • Communist Party of China
  • Communist Party USA
  • Congressman John Lewis
  • Cornell West
  • CrooksandLiars.com
  • David Duke
  • Debbie Wasserman Schultz
  • Deepak Chopra
  • Democratic Socialists of America
  • Down with Tyranny
  • Dylan Ratigan
  • Elizabeth Warren
  • Frances Fox Piven
  • Freedom Road Socialist Organization
  • George Soros
  • Greater Boston Labor Council
  • Greenpeace
  • Hezbollah
  • Hugo Chavez
  • IBEW
  • ICAN (Idaho Community Action Nettwork)
  • Industrial Workers of the World
  • International Bolshevik Tendency
  • International Painters and Allied Trades
  • International Socialist Organization
  • IWW
  • Jesse Jackson
  • Jimmy Hoffa, Jr.
  • Jim Wallis of Sojourners
  • Jobs with Justice
  • Joe Biden
  • Kanye West
  • Laborers’ International Union of America
  • Lisa Fithian
  • Little Green Footballs
  • Louis Farrakhan, Nation of Islam
  • Lupe Fiasco
  • Mark Ruffalo
  • Marxist Student Union
  • Michael Moore
  • MoveOn.org
  • Move to Amend
  • Nancy Pelosi
  • National Lawyer’s Guild
  • National Nurses United
  • New York State United Teachers
  • New York Transit
  • 9/11Truth.org
  • Noam Chomsky
  • NYC Communities for Change
  • occupytogether.org
  • Oregon Action
  • Party for Socialism and Liberation
  • Peoples World
  • Peter Joseph, founder of the “Zeitgeist movement”
  • Pete Seeger
  • PLAN (Progressive Leadership Alliance of Nevada)
  • PressTV (Iranian government outlet)
  • Rainforest Action Network
  • Rebuild the Dream
  • Revolutionary Communist Party
  • Revolutionary Guards of Iran
  • Roseanne Barr
  • Russel Simmons
  • Russia Today
  • Seattle Central Community College
  • SEIU
  • Socialist Party USA
  • South Florida Jobs for Justice
  • Strong Economy for All
  • Student Labor Action Project
  • Susan Sarandon
  • Tavis Smiley
  • Teamsters
  • The Government of North Korea
  • The Main Street Alliance
  • The New Bottom Line
  • The Other 98%
  • Tim Robbins
  • UnitedNY.org
  • United Teachers of Los Angeles
  • USA Job Party WPA 21 Century
  • US Border Guard
  • USW
  • OUR (Organization United for Reform) aka ACORN
  • Van Jones
  • Venice for Change (venice4change.com)
  • Vocal New York
  • Washington CAN
  • Washington Community Action Network
  • White Revolution
  • WikiLeaks
  • Workers World
  • Working Families Party
  • Yoko Ono
  • Young Communist League

Dylan Ratigan

Zombie is compiling a complete list and we will point you to that once it comes out. For now, your must read of the week is Zombie’s post: The 99%: Official list of Occupy Wall Street’s supporters, sponsors and sympathizers. These individuals and groups are truly the Marxists behind the curtain pulling the strings for Occupy Wall Street.

10/31/11

Apocalypse Redux? U.S. Natural Gas Find off Vietnam Could Raise Tensions with China

By: John C.K. Daly of http://oilprice.com

First, the good news…

U.S. oil company ExxonMobil is reporting a “potentially significant” gas discovery off the coast of Vietnam, stating in a press release, “We can confirm ExxonMobil Exploration and Production Vietnam Limited drilled its second exploration well offshore Danang in August 2011 and encountered hydrocarbons.”

ExxonMobil is the world’s largest publicly traded oil company by market value. While Vietnam, an oil exporter and the third-largest oil producer in South Asia, began offshore exploration of its reserves in the 1970s, Hanoi only started in 2004 awarding offshore exploration concessions to a plethora of foreign companies, including those from the U.S., Canada and India with ExxonMobil receiving concessions from the Vietnamese government allowing it to explore blocks 117, 118 and 119 off Danang, an area that Vietnam insists is well within its 200-mile exclusive economic zone under international maritime law.

The bad news?

The South China Sea’s offshore resources are currently claimed by six countries – China, Vietnam, Taiwan, Malaysia, Brunei and the Philippines, with competing claims overlapping in a crazy quilt pattern. Given the billions of dollars at stake for exploiting the undersea energy resources, it is unlikely that the contradictory claims will be resolved anytime soon, making Southeast Asian waters a potential flash point for conflict.

The devil is in the details and in this case the United Nations unwittingly played the role of Lucifer when in 1982, the United Nations Convention on the Law of the Sea Part V, Article 55 defined an “exclusive economic zone” (EEZ) for countries with maritime frontiers as extending 200 nautical miles from a nation’s coastline. Needless to say, in congested waters this clause was a subject of dispute, as nations raced to define their new offshore parameters, a contest only heightened by the world’s increasing addiction to hydrocarbons.

Like Pontius Pilate, the UN washed its hands of bilateral and regional disputes arising from the convention and devolved negotiations to the parties involved, which account for the current impasse in the South China Sea, as the 1982 UNCLOS agreement did not establish any adjudication mechanism for resolving disputes.

According to Hanoi, Vietnam’s exploration efforts in what it maintains are incontestably within its EEZ waters have come under increasing harassment from Chinese naval units. In May Vietnam’s state oil and gas monopoly PetroVietnam claimed that Chinese ships had harassed and damaged its oil exploration ships.

As ExxonMobil has a license from the Vietnamese government to explore blocks 117, 118 and 119 off the coast of Danang, an area that Hanoi claims falls well within its 200-mile exclusive economic zone under international maritime law, will/can ExxonMobil apply its influence in Washington to safeguard its interests?

The future?

The founder of the modern Vietnamese state, Ho Chi Minh, reportedly said before his death in 1969, “Colonialism is dying. The white man is finished in Asia. But if the Chinese stay now, they will never go. As for me, I prefer to sniff French shit for five years than to eat Chinese shit for the rest of my life.”

It is essential that China shut down Vietnam’s uppity attitude now, as a number of other international companies besides ExxonMobil have recently found oil in the region, including Malaysia’s Petroliam Nasional Bhd., Britain’s Premier Oil PLC, Russia’s state-owned Gazprom OAO and France’s Total SA, and Beijing will hardly want to take on the governments behind them.

As for Hanoi’s obstreperous attitude, those with an historical memory might recall that China and Vietnam fought a brief but bloody border war in 1979, four year after the country was unified. The Chinese Global Times newspaper recently editorialized that nations involved in territorial disputes with Beijing in the South China Seas should “mentally prepare for the sounds of cannons” if they remain in conflict with Chinese policy.

At present ExxonMobil is adopting a low profile approach. ExxonMobil Upstream Media Relations official Patrick McGinn said only of the discovery, “Data from the well are being analyzed. Our first well offshore Vietnam did not encounter hydrocarbons.”

The issue is not minor for Vietnam, as its fossil-fuel production and exports have recently declined.

The final wild card if diplomacy fails is power projection, and China’s recent commissioning of its first aircraft carrier, the Soviet-era Varyag bought from the Ukraine, began sea trials in July. Chinese sources have said Beijing is also building two indigenous carriers.

For those interested in history, which has rather more resonance in Asia than the West, it might be noted that the Varyag has been renamed the Shi Lang.

Shi Lang was a Chinese admiral who served the Ming and Qing dynasties, revered for leading the amphibious assault and conquest of the Kingdom of Tungning in 1681. Tungning is now known as Taiwan.

So, given the competing claims in the South China Sea, will international law or force prevail?

Place your bets, but remember your history – and hold your nose…

Source: http://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/Apocalypse-Redux-U.S.-Natural-Gas-Find-off-Vietnam-Could-Raise-Tensions-with-China.html

By: John C.K. Daly of http://oilprice.com

10/31/11

Russian Propagandists Exploit Wall Street Protests

By: Cliff Kincaid
Accuracy in Media

The FBI has released photos, videos, and documents in the case of 10 Russian secret agents arrested—and quickly deported—in 2010. The documents are mostly heavily redacted and of no practical value to those interested in the details about on-going Russian operations against the U.S. What is perhaps more interesting and significant is what the Russians are doing in plain sight by using American cable and satellite systems against us.

In this context, a complaint has now been filed with the Obama Justice Department over Russian propaganda broadcasts in the U.S.

While the FBI disclosures, such as they are, suggest that the Moscow regime regards the U.S. as an adversary, if not enemy, they are not nearly as fascinating as what Moscow is doing in the form of Russia Today (RT) propaganda broadcasts reaching tens of millions of American homes.

Media carriers for the Moscow-funded channel, which changed its name to RT from Russia Today to mask the foreign connection, include Time Warner Cable, Comcast, Verizon Fios, Cox Cable, RCN Cable, MHz Networks, and Dish Networks.

RT, a big backer of the Occupy Wall Street protests, has assigned several reporters to cover the demonstrations around the country. The channel has called the protests “America’s Arab Spring,” with an emphasis on alleged police brutality against the demonstrators. One RT program, “The Big Picture,” with self-described progressive Democrat Thom Hartmann, has also focused on the Wall Street protests. Hartmann has refused to disclose how much he is paid by RT for the rights to broadcast his show.

RT’s media “partners” include The Huffington Post and the website WhatReallyHappened, which questions whether Arab terrorists were behind 9/11.

RT employs a correspondent in Britain, Katia Zatuliveter, who went to work for the channel after being accused of conducting espionage against Britain. She is in the process of being deported. It doesn’t take much of an imagination to consider that some of its reporters working in America may also be agents of the Vladimir Putin regime.

One of the charges made against the Russians in the spy case was that they were engaged in a “conspiracy to act as unregistered agents of a foreign government.” This is an interesting use of a statute that is designed to prevent secret agents of a foreign power from manipulating U.S. public opinion or U.S. policy. Broadcaster Jerry Kenney has just filed a complaint with the U.S. Department of Justice alleging that RT and Al-Jazeera are both violating the law by not disclosing in their propaganda broadcasts that they are agents of foreign powers.

The Foreign Agents Registration Act (FARA) is “a disclosure statute that requires persons acting as agents of foreign principals in a political or quasi-political capacity to make periodic public disclosure of their relationship with the foreign principal, as well as activities, receipts and disbursements in support of those activities.”

The Kenney complaint says:

“I have become aware of two nationally distributed television programming networks that appear to be produced by foreign countries, both of which clearly make political statements and otherwise attempt to influence public opinion, yet I have not noticed a conspicuous statement in the programming that it is distributed on behalf of a foreign principal and that additional information is on file with the Department of Justice, nor do the networks or their principals appear to have registered as foreign agents as required by the Foreign Agents Registration Act.

“Specifically, the networks are Al-Jazeera English (AJE), which is funded by the government of Qatar, and Russia Today (RT), which is funded by Russia. Both programming networks are distributed nationally to television broadcast stations, as well as to cable television and direct broadcast satellite operators, by MHz Networks (which is owned by Commonwealth Public Broadcasting Corporation, a Virginia corporation), Free Speech TV of Denver, Colorado, as well as Roku of Saratoga, California.”

Kenney told AIM that the law mandates that the broadcasts carry a notice that they constitute propaganda on behalf of a foreign government.

There is no doubt as to the channel’s pro-Russian and anti-American tilt. At the time of the arrests of the Russian spies, RT cast doubt on the charges against them, saying, “The story—which includes invisible ink, sending encrypted messages and the exchange of identical bags—is reminiscent of a bad spy movie and does not sound serious.”

But the FBI says, in the new materials being released, that the arrests of the 10 Russian spies “provided a chilling reminder that espionage on U.S. soil did not disappear when the Cold War ended.”

The FBI says the “deep-cover Russian spies” were engaged in a process known as “spotting and assessing” in identifying colleagues, friends, and others who might be “vulnerable targets” for the Russians. The bureau adds, “…it is possible they were seeking to co-opt people they encountered in the academic environment who might one day hold positions of power and influence.”

Strangely, however, the Russian spies were released by the Obama Administration before any of these targets could be identified. The 10 spies were exchanged for four prisoners freed by Russia.

We noted at the time, “The hastily-arranged ‘spy swap’ ended any chance of finding out in detail in a public forum what kind of information the Russian intelligence service had been collecting and who in the U.S. Government had possibly been recruited or used as assets and contacts.”

Cliff Kincaid is the Director of the AIM Center for Investigative Journalism, and can be contacted at cliff.kincaid@aim.org.