Do You Recognize Chinese Propaganda?

Sharing is caring!

By: Denise Simon | Founders Code

Fake accounts, false news stories, bots, and media paid by Chinese operatives. Sounds like Russia right? The same playbook, only perhaps more aggressive. As a public service, this article provides you as an Internet user, a consumer of news, and holding accounts on social media, be fair warned you could be vulnerable to Chinese propaganda.

(UPI) — The Trump administration on Monday designated four more major Chinese state-run media outlets as foreign missions for being propaganda mouthpieces of the Chinese Communist Party, a move that will likely worsen already strained relations between Washington and Beijing and attract retaliatory measures.

China Central Television, China News Service, the People’s Daily and the Global Times were all designated Monday as foreign missions as they are “substantially owned or effectively controlled” by the Chinese government, State Department spokeswoman Morgan Ortagus said in a statement.

The companies will have to report the names of their staff and their real estate holdings to the Office of Foreign Missions within the State Department, treating the companies as arms of the Chinese government in the United States like foreign embassies or consulates.

“The decision to designate these entities is not based on any content produced by these entities, nor does it place any restrictions on what the designated entities may publish in the United States,” she said. “It simply recognizes them for what they are.” More here.

***

There is a backstory, a good one on how this came to be:

A radio station controlled by the Chinese Communist Party propaganda outlet Phoenix TV has been ordered by the Trump administration to cease its broadcasts within 48 hours.

Here’s how pro-China station Phoenix TV got into the White ...

The Federal Communications Commission ruled on Monday that a Mexico-based radio station owned in part by Phoenix TV—one of the Communist regime’s leading propaganda organs—must end its broadcasts due to its failure to disclose its ties to China.

Prior to the FCC’s ruling, the station was exploiting a loophole that allows content produced in the United States to be broadcast from foreign radio towers, such as those in Mexico. Phoenix TV, which is headquartered in California, produced its content domestically and then used the more powerful Mexican station to broadcast across the U.S. border.

The FCC denied a license for that radio station, XEWW-AM, because it “failed to include in their application a key participant, Phoenix Radio, which produces the Mandarin programming in its studio,” the agency disclosed. Phoenix Radio, Phoenix TV’s radio affiliate, was using the station to broadcast Chinese propaganda across Southern California, in violation of FCC statutes.

Phoenix TV first found itself in Congress’s crosshairs earlier this year, after one of its reporters confronted President Donald Trump during a White House briefing about the coronavirus pandemic and Chinese government efforts to cover up the illness. The station’s presence at the White House generated concerns about the proliferation of Chinese state-controlled press organs in the United States.

The Mexican radio station failed to disclose Phoenix TV’s “extensive role” in producing content, an FCC spokesperson told the Washington Free Beacon. “It was a violation of the Communications Act for that company, which has ties to the Chinese government, not to be included on the application filed with the Commission. Therefore, the application was deficient and was dismissed.”

Phoenix TV used Mexican radio towers to skirt U.S. laws barring the dissemination of foreign propaganda in America. The FCC’s ruling is a sign the Trump administration seeks to more aggressively police these types of outlets, which for years have operated with little oversight. Congress has moved in recent months to crack down on a range of Chinese broadcasters and social media accounts that help the Communist regime saturate the American marketplace with state-approved propaganda.

The Free Beacon first reported in April that Sen. Ted Cruz (R., Texas) was leading a charge to see the Mexican station shut down over its ties to Phoenix TV. Cruz introduced legislation exposing how Phoenix TV used a series of corporate cutouts to purchase the Mexican radio station and use its airwaves to broadcast Communist propaganda in the United States. The legislation would have closed loopholes in the FCC’s statutes that permitted Phoenix TV to operate in this manner.

“Today’s decision sends an important message to the world that the U.S. will not allow China to exploit FCC loopholes and spread its propaganda over our airwaves,” Cruz told the Free Beacon. “More importantly, this decision is a critical step in countering the Chinese Communist Party’s efforts to control what Americans see, hear, and ultimately think.”

The FCC ruling accuses XEWW-AM’s owners of trying to hide the station’s ties to Phoenix TV. The station’s license application, the FCC said, did not disclose Phoenix TV’s role in producing the station’s broadcasts. The license was rejected on this basis. While the station can resubmit its application at a later date, it is likely to be rejected due to mounting concerns about Phoenix TV’s distribution of Communist regime propaganda.

Cruz first raised concerns with the FCC in 2018, when the H&H Capital investment group purchased the Mexican station. H&H, Cruz said, is completely enmeshed in Phoenix TV’s operations. H&H is owned in large part by Vivian Huo, a U.S. citizen and Beijing native who formerly worked for several Chinese-run media outlets.

Donate to
NoisyRoom.net

Support American Values...