01/13/17

The Denise Simon Experience – 01/12/17

The Denise Simon Experience

Hosted by DENISE SIMON, the Senior Research / Intelligence Analyst for Foreign and Domestic Policy for numerous flag officers and intelligence organizations.

SEGMENT 1:  Eric Tallant, presently assigned to Kabul, Afghanistan explains in more detail Soviet Union ‘Active Measures’ a formal operation of disinformation and propaganda created by the KGB that continues to be applied today.

SEGMENT 2:  Patrick Dunlevy, author or The Fertile Soil of Jihad, a contributor to the Investigative Project and former Deputy Inspector General for the New York prison system explained domestic financing of terrorists in the United States and the classifications of Jihadis being either enemy combatants or just law enforcement cases.

SEGMENTS 3 & 4:  Tom Del Baccaro, former GOP chief for California, contributor to Forbes, lawyer and author of The Divided Era, explained in comprehensive detail what the progressives, Democrats and the Left have planned to cause chaos and destruction in the incoming Trump administration as well as the Republican controlled Congress.

BROADCAST WORLDWIDE:
THURSDAYS:  9:00 PM (eastern) on:

WJHC – Talk 107.5 FM
WDDQ – Talk 92.1 FM
WLBB – News Talk 1330 AM

And on her Digital Flagship Station:   RED NATION RISING RADIO  –  The NEW Dominant Force in Conservative Talk Radio

#RedNationRising #Radio

07/25/16

The Trump-Sanders Coalition

By: Cliff Kincaid | Accuracy in Media

Trump

You know the terms “left” and “right” are losing meaning when left-wing websites are praising the Republican presidential candidate and attacking the Democrat, and Russia seems to be intervening in favor of the GOP.

The Institute for Public Accuracy (IPA), which has been pulling for Bernie Sanders in the Democratic race, has sent out an advisory entitled, “What Trump is Right About: NATO.” On the other hand, Mrs. Clinton’s pick for her running mate, Senator Tim Kaine (D-VA), has been depicted by the same group as a creature of Wall Street.

The IPA is not alone. Journalism Professor Jeff Cohen, co-founder of RootsAction.org and communications coordinator of the Bernie Delegates Network, has been quoted as saying that Kaine is a “corporatist,” or stooge of Big Business. Cohen’s colleague, Norman Solomon, calls Kaine a puppet of the “oligarchy.”

At the same time, WikiLeaks has released an email database from the Democratic National Committee, demonstrating that the DNC intervened in the primary contest against Sanders and in favor of Clinton. Since Russian hackers obtained the DNC emails, it means that Moscow wants to cause mischief on the Democratic side just as Hillary is getting the presidential nomination this week in Philadelphia.

An explanation for this interesting series of events may be found in the IPA news release on Trump and NATO, quoting Professor David N. Gibbs as saying that “Trump’s recent criticisms of the NATO alliance are reasonable.” He adds, “Trump is right to question NATO’s value in promoting U.S. security, and also to raise the issue of the enormous financial cost of this alliance to the U.S. taxpayer.” Gibbs has appeared on RT, the Russia Today propaganda channel.

Trump’s pro-Russian outlook has caused great consternation among conservatives who see the Vladimir Putin regime as the aggressor in Europe and interfering in the Middle East. Trump’s allies vetoed tough language in the Republican platform urging heavy weapons for Ukraine to fight Russian aggression. Instead, the Trump forces inserted language about providing “appropriate assistance” to Ukraine.

By contrast, the Democratic platform is tough on Russia and attacks Trump’s position on NATO. It says, “Russia is engaging in destabilizing actions along its borders, violating Ukraine’s sovereignty and attempting to recreate spheres of influence that undermine American interests. It is also propping up the Assad regime in Syria, which is brutally attacking its own citizens. Donald Trump would overturn more than 50 years of American foreign policy by abandoning NATO partners — 44 countries who help us fight terrorism every day — and embracing Russian President Vladimir Putin instead. We believe in strong alliances and will deter Russian aggression, build European resilience, and protect our NATO allies.”

These words sound great, except for the fact that, as secretary of state, Mrs. Clinton had an opportunity to be tough with the Russians and blew it. Her Russian reset led to the invasion of Ukraine. It also masked the uranium deal highlighted in the movie “Clinton Cash,” based on the book, a deal in which the Russians bought 20 percent of America’s uranium production as millions of dollars flowed to the Clinton Foundation and hundreds of thousands of dollars went to Bill Clinton personally.

Has Hillary Clinton changed her mind on Russia? That’s what the platform would suggest. If so, it would be a big opening for Trump to pounce on her flip-flops. But he hasn’t done so. Instead, he refuses to take on Russian aggression in Europe or the Middle East.

In his speech, however, Trump openly appealed to Sanders supporters, saying they “will join our movement, because we will fix his biggest issue: trade deals that strip our country of its jobs and wealth.”

Trump’s appeal to Sanders supporters is based on trade. But it appears that his pro-Russian foreign policy has some appeal to them as well. If the Sanders supporters perceive Hillary Clinton to be a hawk on foreign policy, as Sanders himself suggested during the campaign, it’s possible they could either sit out the race or vote for the New York billionaire.


Cliff Kincaid is the Director of the AIM Center for Investigative Journalism and can be contacted at [email protected]View the complete archives from Cliff Kincaid.

06/30/16

Who’s Behind the Bloodbath in Turkey?

By: Cliff Kincaid | Accuracy in Media

Turkey

Apologists for Vladimir Putin, including his propaganda channel Russia Today (RT), have been telling us for months that Turkey has been facilitating and even funding the global Islamic terrorist group ISIS. But the carnage at the Istanbul, Turkey, airport, apparently carried out by ISIS, demonstrates this is a big lie. ISIS is doing Russia’s dirty work in targeting the only Muslim and Middle Eastern country that is a member of NATO.

This would not have been the first time that ISIS had attacked Turkey. In fact, a suicide bomber who struck a busy tourist area in central Istanbul on Saturday, March 19 was also an ISIS terrorist.

But there’s also the possibility that the PKK, the Kurdish terrorist organization also known as the Kurdistan Workers Party, was behind the attack. The PKK has killed thousands of people in Turkey, and has bombed or attacked the country’s tourism industry, hospitals and businesses.

Incredibly, in a scandal that could turn into another Benghazi, it has been confirmed that President Obama’s administration is arming the Democratic Union Party (PYD)—a branch of the PKK—supposedly to fight ISIS. But the PYD’s increasing consolidation of power in northern Syria could pose a military threat to Turkey.

Turkey, a long-time NATO member, is caught in the middle between ISIS and the PKK, while Turkish President Tayyip Erdogan says Obama’s support for the PYD is helping to create a “sea of blood” in the region.

In addition to sponsoring International Coalition military attacks on ISIS from its own Incirlik Airbase, Turkey is the only Muslim country that belongs to NATO. Since the days of the old Soviet Union, Russia has hated NATO and has wanted to see it abolished. During the Cold War, American nuclear weapons were deployed in Turkey to counter the Soviet/Russian threat.

The timing of this terrorist attack was significant. The NATO Summit of Heads of State and Government in Warsaw, Poland is scheduled to begin on July 8.

If it turns out that another terrorist group carried out the attack, such as the PKK, that would not be surprising either. Turkish President Erdogan has directly accused Russia of providing anti-aircraft weaponry and rockets to the PKK. “At this moment, terrorists are using anti-aircraft guns and missiles supplied by Russia,” Erdogan recently said. “The separatist terrorist organization is equipped with these weapons. They have been transferred to them via Syria and Iraq.” These charges followed revelations that the PKK used a Russian-made shoulder-launched missile to down a Turkish helicopter.

Retired Turkish diplomat Murat Bilhan, who served in Moscow, noted, “The PKK had an office in Russia and from time to time it received assistance and support from Russia in the 1990s; Russia never considered PKK as a terrorist organization.”

Indeed, the PKK was another one of the “liberation movements” started by the old Soviet intelligence service, the KGB.

Turkish commentator Burhanettin Duran noted that Obama’s support for the PYD “continues to strain ties between Turkey and the United States.” He added, “A recent visit to Kobani by U.S. special presidential envoy for the Global Coalition to Counter ISIS (DAESH), Brett McGurk, where he accepted gifts from a former PKK member who now serves in the PYD leadership, took the crisis to the next level…To make matters worse, State Department spokesman John Kirby stated at least twice that the United States would continue working with the PYD, which the U.S. does not consider to be a terrorist group.” He went on to say that McGurk offered “to protect Turkey against the PKK,” but that he “came out in favor of strengthening the PYD’s armed People’s Protection Units (YPG) even after President Recep Tayyip Erdo?an openly asked the administration to choose between Turkey and the PYD.”

The New York Times has been slow to acknowledge the scandal that is developing with another Obama administration policy in the Middle East. However, the paper did run astory in February that Turkish President Erdogan “called into question the American commitment to fighting terrorist groups in Syria and cited Washington’s failure to recognize a Syrian Kurdish rebel group as a terrorist organization.” That group was the PYD. “Are you on our side or the side of the terrorist PYD and PKK organizations?” Erdogan asked.

At the State Department’s daily press briefing on February 8, spokesman John Kirby said, “…we don’t, as you know, recognize the PYD as a terrorist organization. We recognize that the Turks do, and I understand that. Even the best of friends aren’t going to agree on everything.”

During testimony before a Senate panel, Obama’s Secretary of Defense Ashton Carter said “yes” when asked by Senator Lindsey Graham (R-SC) whether the PYD and its militia force, the YPG, were aligned with the PKK. The Reuters news agency noted that Graham had said, “We are arming people inside of Syria who are aligned with a terrorist group: That is the finding of the Turkish government.”

Isn’t that a variation of the pro-terrorist policy that led to the Benghazi massacre?


Cliff Kincaid is the Director of the AIM Center for Investigative Journalism and can be contacted at [email protected]View the complete archives from Cliff Kincaid.

06/8/16

Russian Troll Operations Continue, What are You Reading?

By: Denise Simon | FoundersCode.com

This website wrote about the Russian KGB propaganda model almost a year ago. Even with some sunlight on the topic and exposure to the Kremlim troll operations, it continues and it reaches to some of the most popular websites in America. What is worse, the postings and comments often found on Facebook (Fakebook) come from readers thinking they ‘get-it’ when in fact, those trolls check a box designed as effective propaganda as truth.

C’mon America, not everything you read on websites across the internet is true or well researched. Even that ever popular news aggregator Drudge has fallen victim to advancing falsehoods and baseless opinions.

Documents Show How Russia’s Troll Army Hit America

The adventures of Russian agents like The Ghost of Marius the Giraffe, Gay Turtle, and Ass — exposed for the first time.

by:  

 Justine Zwiebel / BuzzFeed

Russia’s campaign to shape international opinion around its invasion of Ukraine has extended to recruiting and training a new cadre of online trolls that have been deployed to spread the Kremlin’s message on the comments section of top American websites.

Plans attached to emails leaked by a mysterious Russian hacker collective show IT managers reporting on a new ideological front against the West in the comments sections of Fox News, Huffington Post, The Blaze, Politico, and WorldNetDaily.

The bizarre hive of social media activity appears to be part of a two-pronged Kremlin campaign to claim control over the internet, launching a million-dollar army of trolls to mold American public opinion as it cracks down on internet freedom at home.

Continue reading

05/5/16

The Propaganda Network Behind Trump’s Bizarre Tabloid Charges

By: Cliff Kincaid | Accuracy in Media

Ted Cruz

Until Tuesday, political observers thought Donald J. Trump got information about foreign affairs from the Sunday shows. Then we learned that he had relied on an unsubstantiated story in the National Enquirer for the facts about the assassination of John F.Kennedy.

The charges were classic Russian disinformation. These had a double purpose—taking attention away from the communist conspiracy that actually murdered President Kennedy, and transferring the notoriety to Trump’s political opponent in the U.S. presidential race.

The attack on Cruz’s father, publicized by Trump on the Fox News Channel, was taken directly from the National Enquirer but has also been transmitted by a series of outlets known to be part of Moscow’s global propaganda apparatus, and some lesser-known left-wing, or “progressive,” sites. One name that figures prominently in several of the reports and who apparently “broke” the story is Wayne Madsen, who claims all kinds of high-level intelligence connections. Until the Cruz story, his main claim to fame was being the source for a story in the Globe—another supermarket tabloid—which allegedthat President George W. Bush was having an extramarital affair with Secretary of State Condoleezza Rice.

A regular contributor to the Russia Today and Iranian Press TV propaganda channels, Madsen has also alleged that Barack Obama and/or his family members had CIA connections. He highlights the work of his grandmother in his bio, calling her “a newspaper reporter and editor for Land og Folk as well as a novelist.” Land og Folk was a Danish language communist newspaper. One of Madsen’s admitted journalism icons is I.F. Stone, exposed as a Soviet agent of influence.

Madsen’s story tried to link Cruz’s father to JFK assassin Lee Harvey Oswald, a pro-Marxist member of the “Fair Play for Cuba Committee,” which had links to the Communist Party USA and the Socialist Workers Party.

Continue reading

02/29/16

Is Trump a Sleeper Agent for Moscow?

By: Cliff Kincaid | Accuracy in Media

The media are having a field day over the fact that former Ku Klux Klan leader David Duke supports Donald Trump for president. Trump has disavowed him. But why does Duke support Trump in the first place? It really has nothing to do with appeals to white voters. The significance of Duke’s support for Trump consists of their similar views on Russia.

Trump has spoken highly of Russian President Vladimir Putin, describing him as a strong leader who defends Russian interests and who could be an ally of the United States, especially in the Middle East. Duke believes much the same thing, and has a personal relationship with a long-time adviser to Putin who has devised an anti-American “Eurasian” alliance that includes Iran in the Middle East.

Those like Republican Senator Jeff Sessions (AL) who endorse Trump because he sounds tough on immigration have an obligation to understand how Trump’s deference to Russian aggression in the Middle East will only increase the flow of immigrants into Europe and the United States.

Continue reading

01/7/16

Inside the Russian Propaganda Machine

By: Cliff Kincaid
America’s Survival

Guy Taylor, who covers intelligence matters for the Washington Times, discusses how foreign propaganda channels are making mincemeat of the Voice of America and Radio Free Europe. One of them, Russia Today (RT), featured former DIA chief Michael T. Flynn at its 10th anniversary conference, seated next to Vladimir Putin. Russian propaganda is sometimes picked up by the Drudge Report. Will Congress fix the broken U.S. Government broadcasting system?

12/10/15

KGB-TV Holds Conference Starring Former DIA Chief

By: Cliff Kincaid
Accuracy in Media

While U.S. policymakers worry about the propaganda techniques of ISIS in drawing thousands of Islamists into the fight against the West, America’s adversaries in the Arab/Muslim world as a whole, as well as Russia and China, continue to make inroads into the U.S. media market. Indeed, on Thursday in Moscow, the premier Russian propaganda channel, RT (Russia Today), is holding a conferencemarking its 10th anniversary as an outlet for Kremlin propaganda. President Obama’s former Defense Intelligence Agency chief Lt. Gen. Michael Flynn is among the speakers at the event.

“RT aired its first broadcast on December 10, 2005,” says the promotional material. “Since then, the geopolitical chessboard has been rearranged and the news media scene welcomed many new voices.” However, these “new voices” are state-funded and controlled, in contrast to the privately-funded and independent news media organizations in the U.S.—which has a First Amendment—and other Western countries. The reference to the geopolitical chessboard being rearranged refers to the influence of government-financed media in Russia, China, and much of the Arab/Muslim world in changing perceptions of the United States.

The scheduled attendance of Flynn at the RT event in Moscow is alarming to those concerned about how the propaganda channel, known as KGB-TV, uses Americans and other foreigners to spread Kremlin propaganda. Flynn, who has also appeared on the Al Jazeera English channel, has been critical of how President Obama and George W. Bush have handled the so-called war on terror. He has also said the leaks of NSA defector Edward Snowden, now living in Russia and being protected by the Putin regime, have put the lives of U.S. military personnel in jeopardy.

The Kremlin channel, which says it reaches over 700 million people in more than 100 countries in English, Arabic and Spanish, is advertising the conference as an event bringing together “prominent politicians, foreign policy experts and media executives from around the world.” RT in the U.S. is carried into tens of millions of homes on major U.S. cable systems such as Comcast.

Russia Today has been described by former KGB officer Konstantin Preobrazhensky as “a part of the Russian industry of misinformation and manipulation,” designed to mislead foreign audiences about Russian intentions.

Another participant in the RT conference, former London Mayor Ken Livingstone, known as Red Ken, recently angered victims of Islamist terrorism by claiming that the July 7, 2005 Islamist suicide bombers in England “gave their lives” to protest the war in Iraq. He is an adviser on defense issues to the British Labor Party’s new Marxist head, Jeremy Corbyn.

Other speakers at the RT event include Max Blumenthal, an anti-Israel writer who is the son of Hillary Clinton adviser Sidney Blumenthal, and Thom Hartmann, who is paid by RT to do a regular TV show and is described by the Moscow channel as “a prominent American progressive intellectual.” For his part, Hartmann has refused to discuss how much money he is being paid by Moscow to reach a liberal audience in the U.S. with pro-Moscow propaganda. In the current presidential campaign he has been promoting socialist Bernie Sanders for president. However, four years ago RT was promoting libertarian Ron Paul for president.

Former RT anchor Elizabeth Wahl, who resigned from the channel rather than report lies, has testified before Congress that during the war in Ukraine, RT was “mobilized as a propaganda tool” and “used as a weapon to manipulate people into believing half-truths and lies, skewing reality in the Kremlin’s favor.” She added, “There was a running joke among some employees about adopting this mindset by ‘drinking the Kool-Aid.’ I saw how employees and viewers eventually drank it all up. It’s the result of being engrossed in an environment where hating America was rewarded.”

Referring to RT, Al Jazeera, China Central Television and other foreign government-sponsored television channels, Jeff Shell, chairman of the U.S. Broadcasting Board of Governors (BBG), has described the “weaponization of information” by America’s adversaries and challengers in a global information war that America seems to be losing. Shell, chairman of Universal Filmed Entertainment, previously served as chairman of NBC Universal International from 2011 to 2013 and as president of the Comcast Programming Group from 2005 to 2011. The BBG is the parent organization of the U.S.-funded Voice of America (VOA) and Radio Free Europe/Radio Liberty, outlets which have been starved of funds since the collapse of the old Soviet Union. Other BBG outlets include the Middle East Broadcasting Networks (Alhurra TV and Radio Sawa), Radio Free Asia, and the Office of Cuba Broadcasting (Radio and TV Marti).

S. Enders Wimbush, a former member of the Broadcasting Board of Governors and former director of Radio Liberty, has commented on how “our adversaries have raised the quality of their media game significantly.” He says that rather than promote “big lies,” these organizations provide their own “context” for certain facts, in an effort “to explain, to obfuscate, through filters of their own interests why these facts are important, what they mean in the context of their own interests, how they contribute to historical justifications for particular actions, and why they are consistent with their identities, what they seek to achieve, and their visions of the future.”

Wimbush said that “networks like Russia Today, China’s CCTV, and the Middle East’s Al Jazeera have large followings, including increasingly in the United States where all broadcast. Their power is not that they can claim different sets of facts, but in their interpretation of facts in evidence. In a word, context. And their strategies for adjusting the context to resonate with different audiences show growing sophistication.”

Kenneth R. Weinstein, a member of the Broadcasting Board of Governors, points out that these state propaganda outlets are “well-funded” and that RT and other Russian propaganda outlets spend over $1.4 billion annually on propaganda. He cites an estimate from the Columbia Journalism Review that CCTV’s English language efforts will be 19 times the annual budget of the BBC, the world’s largest news organization. He says that Al Jazeera reportedly spent $1 billion to start Al Jazeera English, and the network receives $100 million for its annual budget.

In 2013, Al Gore and his partners at Current TV sold the cable channel to Al Jazeera, financed by the Middle Eastern regime in Qatar, for a price of $500 million. The House Committee on Homeland Security refused to hold hearings into the national security implications of the transaction.

“These differing platforms target specific audiences, especially in the West, seeking to undermine the possibility of a firm and united Western response to current policy crises,” Weinstein said. In recent testimony before the Senate Foreign Relations Committee, he added, “Social media and the Internet have proven fertile ground, not just for Russian disinformation but also for spreading Islamic radicalism, free from the more truthful filter of traditional journalism. Through social media, ISIS, itself in competition with other radical Islamist groups, projects a romanticized vision of life under the Caliphate to disaffected men and women in Western Europe, the Middle East, Africa and Asia. Teenagers in Britain, Turkey or Saudi Arabia may follow the dictates of radical Imams on YouTube and abandon the comforts of home for war-torn regions of Syria or Iraq.”

As bad as the situation is, the Federal Communications Commission is poised to allow the sale of major U.S. media properties to wealthy Arabs and Russians, after the ban on foreign ownership is repealed. This means the “weaponization of information” will take a new and ugly turn, with the takeover of more radio and TV stations, and cast into doubt the continued viability of such venues as conservative talk radio in the United States. After all, why would the new Arab, Russian, and Chinese owners of media properties in the U.S. want to give airtime to conservative critics of the anti-American foreign policies of America’s enemies and adversaries?

12/5/15

Putin’s “War on Terror” Could Backfire

By: Cliff Kincaid
Accuracy in Media

There can be no doubt that the Russians are winning the Middle East propaganda war. But it’s not just the Marxist far-left that is willing to believe whatever Vladimir Putin and his mouthpiece Russia Today (RT) are saying. Some conservatives and self-described Tea Party leaders have also accepted the disinformation the Russians are putting out, even to the extent of affirming the Russian president as a Christian statesman leading the global war on terror.

Consider Chuck Baldwin’s piece, “Rootin’ for Putin,” which insists that “Russia’s Vladimir Putin is the only one fighting a Just War in the Middle East right now.” Baldwin, a Christian pastor “dedicated to preserving the historic principles upon which America was founded,” was the presidential candidate in 2008 of the Constitution Party, a group associated with the late conservative icon Howard Phillips.

It is simply amazing that any conservative would insist that Putin, who, despite dropping the communist label is still allied with Iran, Communist China, North Korea and Cuba, is somehow doing the right thing in Syria, a long-time Soviet/Russian client state. What Putin is doing is entirely consistent with what the Soviets always did. They are trying to save a client state from what started out as a popular rebellion.

In his column, Baldwin went on to label Barack Obama, David Cameron of Britain, Benjamin Netanyahu of Israel, King Salman of Saudi Arabia, and Recep Tayyip Erdogan of Turkey as “international gangsters.”

It is true that Obama, through a few of America’s Arab “allies,” has been supporting the cause of some jihadists and terrorists in the Middle East. Saudi Arabia and Qatar have been implicated in these dangerous schemes, one of which culminated in the Benghazi massacre of four Americans in Libya. That was a treasonous action that should sink Hillary Clinton’s presidential campaign and could have justified impeachment charges against Obama himself. Mrs. Clinton was Obama’s Secretary of State at the time.

These operations in the Middle East have been characterized by former CIA officer Clare Lopez of the Citizens’ Commission on Benghazi as “switching sides in the War on Terror.”

But the idea that Putin has clean hands in the Middle East is absolutely ridiculous. Considering that he was a Soviet KGB spy and actually headed one of the KGB’s successor agencies, the idea that Putin has suddenly had a Damascus Road conversion to Christianity is simply ludicrous. His foreign policy is very similar to that of the old Soviet Union.

Since the foreign policy has mostly remained the same, Soviet financing and sponsorship of international terrorist networks, many of them linked to Arab and Muslim groups, also have to be taken into consideration here. It is reasonable to assume that the Russians have maintained at least parts of these networks for a purpose that we see in the backing of Bashar Assad in Syria. Indeed, writer and researcher Christian Gomez has traced the roots of ISIS to the Islamic Revival Party, created by the KGB, during the final days of the old Soviet Union. U.S. Army Colonel Steve Warren, a spokesman for Combined Joint Task Force Operation Inherent Resolve, has noted that the Russians are doing little in Syria to fight ISIS terrorists and that “Everything they [the Russians] are doing is to support Assad, to keep Assad in power.” In other words, Putin is continuing a clever Soviet-style strategy that seeks to maintain Assad in power while using ISIS for his own purposes. One of those purposes, as reflected in RT propaganda, is to make Putin look like a terrorist fighter.

Baldwin isn’t the only personality on the right duped by Putin and his propaganda machine. The CEO of a group calling itself simply the Tea Party has distributed an article claiming that Russia has produced “stunning photographic evidence” that ISIS oil was being smuggled into Turkey on an industrial scale.

The “stunning photographic evidence” shows nothing of the sort. Natasha Bertrand of Business Insider examined the Russian maps and found that the three main routes the Russians claim ISIS had allegedly been using to transport illicit oil into Turkey are not primarily controlled by the Islamic State. Turkish President Erdogan has countered: “Who is buying oil (from ISIS)? Let me say it. George Haswani, holder of a Russian passport and a Syrian national, is one of the biggest merchants in this business.” He noted that the U.S. Treasury Department imposed sanctions on Haswani, who was also placed on an EU sanctions list, “for serving as middleman for oil purchases by the Syrian regime from the ISIS group.”

If you haven’t heard about the sanctions on the individuals and networks providing support to Syria and facilitating Syrian oil purchases from ISIS, you are a victim of the slick propaganda that is being spread around the world by such outlets as RT. It is a fact that the Russian claims against Turkey are taking precedence, even in the Western media, over the facts on the ground, as determined not only by the U.S. Treasury but the U.S. Army. Colonel Warren said, “We flatly reject any notion that the Turks are somehow working with ISIL,” he said. “That is preposterous.”

The “Tea Party” article about the Russian claims was lifted directly from the Infowars.com site of Russian apologist Alex Jones, who just scored a major interview with GOP presidential candidate Donald Trump. No respectable Tea Party group should have anything to do with Alex Jones, who defended the Russian invasion of its former republic Georgia in 2008. Trump’s decision toappear on his show was extremely foolish. He apparently was not aware that Jones promotes claims that actual terrorist attacks, such as the Boston Marathon bombings carried out by two Muslims from Russia, were “false flags” perpetrated by U.S. police and law enforcement agencies. His website ran a “Voice of Russia”story claiming the dead and wounded were actors plastered with fake blood.

Rather than treat Putin as a good guy or ally, GOP presidential candidate Senator Marco Rubio (FL) argues that Turkey is a member of NATO and an ally that “deserves the full backing of the United States.” He noted that the Russians were “targeting Turkmen-populated pockets of northern Syria rather than territory controlled by ISIS” and that “Most Russian military strikes since the end of September have been non-ISIS targets, including many civilian areas, revealing that Russia does not share our interest in confronting and defeating ISIS but instead is intent on propping up the Assad regime.”

Before he assumed the role as a leader of the Sunnis in the Middle East, mobilizing forces against Shite Iran and Syria, Erdogan was known for his anti-Soviet views. Indeed, he was an anti-communist in his youth. As a result of Russia’s increased military involvement in Syria, he seems to have awakened to the fact that Putin has returned to his Soviet roots and that Turkey’s future lies with NATO and the West. Turkey joined NATO, originally conceived as an anti-Soviet military alliance, in 1952.

Assuming Erdogan is an Islamist of some kind, as some conservatives contend, it might make strategic sense for the West to back him for that reason alone in his battle with Russia. After all, most of Russia’s 14 million Muslims are Sunnis. RT itself recently highlighted how thousands of Muslims had gathered in central Moscow “to witness the opening of one of the biggest mosques in Europe.” The ceremony was attended by Putin and Erdogan, who had been considered to be on friendly terms.

Their relationship turned sour after Turkey shot down the Russian war plane, and it seems to be deteriorating further.

As noted by Ilya Arkhipov of Bloomberg Business, Putin used his annual state-of-the-nation address to attack Turkey and Erdogan in very personal and religious terms. Putin said, “Only Allah knows why they did this. And it seems that Allah decided to punish the ruling gang in Turkey by stripping it of common sense and reason.” Analyst Timothy Ash told Bloomberg that “The religious angle being used by Putin is unlikely to go down well in the region, where Erdogan is still seen as a defender of the Sunni faith.”

One observer has noted, in regard to Russian involvement in Arab/Muslim terrorism and now ISIS, that the monster that the USSR created may have grown too big, and that it may eventually attack its creator.  In the case of Turkey, Putin is facing a Muslim problem of his own making.

11/18/15

Terrorism, not Climate Change, Kills People

By: Cliff Kincaid
Accuracy in Media

On November 13, the same day as the terrorist attacks in Paris, USA Today ran a full-page ad from billionaire Tom Steyer’s group NextGen Climate highlighting the alleged global threat from climate change. As hundreds of people were being injured or killed in Paris, the ad featured these quotes about the “climate crisis:”

  • Hillary Clinton: “An existential threat”
  • Bernie Sanders: “The greatest threat facing the planet”
  • Martin O’Malley: “Critical threat to our economy”

In a new development, we have just learned from Judicial Watch that Hillary Clinton was characterized by her Muslim-connected aide, Huma Abedin, as being “very confused” about the world leaders she was supposed to be communicating with as secretary of state. The confusion may also be reflected in Mrs. Clinton’s bizarre utterance that so-called climate change is an “existential threat” that is somehow comparable to Russian nuclear weapons, which could reduce America to a burned-out cinder.

Mrs. Clinton is not alone, however. All of the Democrats running for president, plus former Democratic presidential candidate Al Gore, want to treat changes in the weather as something to be addressed through new treaties, international agreements and global tax schemes. This campaign has taken precedence over defeating international terrorism.

At the Democratic Party debate this past weekend, Sanders claimed that “Climate change is directly related to the growth of terrorism and if we do not get our act together and listen to what the scientists say, you’re going to see countries all over the world—this is what the CIA says—they’re going to be struggling over limited amounts of water, limited amounts of land to grow their crops and you’re going to see all kinds of international conflict…”

So from one disputed claim about people causing climate change, they have reached another disputed claim that climate change is causing people to commit terrorism.

On the same day as the Paris attacks, former Democratic presidential candidate Al Gore was staging his 24-hour climate change telethon from the foot of the Eiffel Tower to focus attention on this month’s United Nations climate summit in Paris. The attacks forced him to pull the plug on the event after five hours.

In advance of his ill-fated climate change telethon, People magazine asked Gore which Democrat he was endorsing for president. “It’s still too early, in my opinion, to endorse a candidate or pick a candidate,” he said.

But why is his endorsement worth anything? Al Gore has become a very rich man, a one percenter. He and his partners sold Current TV (Gore personally netted an estimated $100 million of the $500 million sale price) to the terrorist-supporting Middle Eastern oil and gas dictatorship of Qatar.

A member of Apple, Inc.’s board of directors, Gore is today worth as much as $170 million. Even the New York Times has wondered if his climate change campaign is designed to make himself rich, while preserving his lifestyle as an elite member of the one percent.

His telethon carried the official title of “Live Earth: 24 Hours of Reality.” The reality of terrorism got in the way of the broadcast, featuring various rock stars and co-sponsored by Arianna Huffington’s television channel, HuffPost Live.

Gore and his partners sold Current TV to Qatar so another Al Jazeera spin-off could be piped into American homes. The Al Jazeera America channel was the result, and it is now publishing nonsense like the piece by Rami G. Khourientitled, “Military responses alone will not defeat ISIL.”

Khouri acknowledges that “Religion is critical for shaping the theological concept of the Islamic State and the wider Caliphate…” But, he says, “it may not be the most important reason why individuals go there to live, work and do battle.” He lists “eight reasons why people across Islamic societies join or support ISIL.”

But none of the “reasons” for the rise of the Islamic State, in his analysis, consists of the hate-filled passages from the Koran which guide their beliefs and actions.

Instead, we are told, in reason number four, that their motivations include “To live among like-minded people in a society defined by camaraderie, peace, justice and wholesome family life.” Reason number six is “To find meaning, direction and purpose to one’s personal life, or to escape family or personal problems, loneliness or alienation.”

We are supposed to believe this may be why terrorists opened fire on people in Paris. This is why the Islamic State beheads people or burns them alive?

It is easy to forget that the website publishing this material is financed by a Middle Eastern dictatorship that promotes Islamic terrorism. Like the notion of the “existential threat” allegedly posed by climate change, Al Jazeera America constitutes a diversion from what really threatens America, our way of life, and our people. Perhaps that was the intention all along.

As serious as this is, the problem of foreign propaganda in the U.S. media market could get far worse. Television producer Jerry Kenney notes that the Federal Communications Commission (FCC) is planning to remove the barriers to broadcast station ownership by foreigners, a move that would enable American broadcasters to sell out to foreign interests, just like Gore did. The FCC could allow the sale of local broadcast stations and other media properties to the Chinese, Russian and Mexican governments, or to the Muslim Brotherhood.

The public must respond to what the FCC is planning to do by December 21.